במדינת ישראל מסייעת לבעלי עסקים קטנים ובינוניים לשרוד תקופות קשות, להתקדם ולהתפתח, על ידי מתן הלוואות בערבות מדינה. קרן ההלוואות הוקמה מתוך רצון לפתח את המשק, לספק מגוון מקומות תעסוקה לכול המגזרים ושכבות האוכלוסייה, ולהגדיל את התחרות המובילה לעלייה באיכותם של מוצרים ושירותים ולהורדת מחירי השוק. קרן זו מספקת מימון לעסקים על ידי הלוואות הניתנות בפריסת תשלומים נוחה וריבית נמוכה מאוד, וזאת באמצעות מתן ערבות מטעם המדינה כלפי הבנקים בגובה של שבעים אחוזים. מבקש ההלוואה נדרש מצידו לערוב לעשרים וחמישה אחוזים נוספים, ומידת הסיכון שהבנק נוטל על עצמו הינה בגובה של כחמישה אחוזים.

אמנם מדובר בהלוואה נוחה ביותר אך חשוב לדעת כי תהליך הבקשה הינו סבוך למדי, ומורכב ממספר שלבים והליכים ביורוקראטיים. על מנת להימנע מהגשת בקשה שגויה אשר תוביל לפסילתה, מומלץ לפנות לקבלת סיוע וייעוץ מקצועי.

קבלת הלוואה בערבות מדינה
הקרן בערבות המדינה מסייעת כאמור בהשגת הלוואות לעסקים בינוניים וקטנים הנדרשים לסיוע כספי על מנת לצלוח תקופות קשות, להרים מיזמים חדשים ובנסיבות עסקיות אחרות. הלוואות אלו מסופקות על ידי הבנקים האחראיים על הטיפול בהן, ומוצבות מספר דרישות בסיסיות על מנת להיות זכאים להן. ראשית, ההלוואות ניתנות רק לעסקים קטנים ובינוניים אשר מחזורם אינו מעל למאה מיליון שקלים, ואילו הסכום המוענק מותנה במצבו של העסק.

כך לדוגמא, במקרה של עסק חדש שהכנסותיו השנתיות אינן מעל לשישה מיליון שקלים, תוגבל ההלוואה עד לסכום של חצי מיליון שקלים. מאידך, עסקים שמחזורם השנתי גבוה משישה מיליון שקלים יקבלו הלוואה בגובה של עד שמונה אחוזים ממחזור הכנסותיהם. ההלוואות ניתנות לתקופה של כחמש שנים, כשבחצי השנה הראשונה יכול הלווה לשלם רק עבור ריבית. כמו כן, ההלוואות מסופקות בשלושה מסלולים עיקריים – מסלול השקעות, מסלול הון חוזר ומסלול מהיר, וחשוב מאוד להכיר כל מסלול ואת מאפייניו על מנת לבחור בזה המתאים לצרכי העסק.

סיוע מקצועי לקבלת הלוואות בערבות מדינה
הלוואות לעסקים בערבות מדינה מסופקות ללא מטרות רווח ומאופיינות בריבית נמוכה ובהסדר תשלומים נוח. יחד עם זאת, על מנת לקבל את ההלוואה יש לוודא תחילה כי העסק עומד בתנאיה, ולאחר מכן להיערך באופן מקצועי לקראתה על ידי הגדרת יעדים, הכנת תוכנית עסקית והצגת כול המסמכים והאישורים הרלוונטיים. למען השגת יעדים חיוניים אלו חשוב להיעזר בחברה מקצועית לייעוץ עסקי.

שילובים הינה חברה בעלת ניסיון רב בייעוץ עסקי המתמחה בגיוס מקורות מימון שונים, כולל הלוואות בערבות מדינה, וזאת תוך שילוב מספר מקורות מימון בהתאם ליכולות והצרכים הספציפיים של כל עסק. החברה מספקת ללקוחותיה אבחון ראשוני להערכת סיכויי קבלת ההלוואה, וכן את כל המידע אודות אפשרויותיה ומגבלותיה. אנשי המקצוע ילוו וידריכו את העסק לכל אורך תהליך אישור ההלוואה, כולל בניית תוכנית ריאלית להחזרתה באופן שייטיב עם פעולותיו ומטרותיו.