הלוואות לעסקים בכלל ולעסקים בינוניים בפרט, מהוות לעיתים קרובות קרש ההצלה אחרון המבדיל בין פריחת העסק או שקיעתו. למעשה, עסקים רבים נקלעים במהלך קיומם למצוקת אשראי בנסיבות שונות, כגון צורך במימון מיזמים חדשים להתרחבות וגדילה, או עקב קשיים כלכליים. קיימים סוגים רבים של הלוואות לעסקים בינוניים המוענקות על ידי גופים שונים, וביניהם הבנקים, המדינה, חברות ביטוח, קרנות פילנתרופיות, חברות כרטיסי אשראי ומשקיעים פרטיים. כל הלוואה מאופיינת בתנאי קבלה והחזר מסוימים, ומובן שחשוב לקחת הלוואות שיש אפשרות ריאלית לעמוד בהן.

מאחר ומדובר בתחום מורכב וסבוך הכרוך בהתחייבות לסכומים גבוהים, ועל מנת להימנע מסיכון מיותר ומביצוע טעויות, מומלץ להיעזר בשירותי משרד לייעוץ עסקי אשר יסייע בתכנון ובחירה נכונים של מקורות המימון וההלוואות.

מקורות עיקריים לקבלת הלוואות לעסקים בינוניים
באופן כללי, ניתן לחלק את המקורות העיקריים המספקים הלוואות לעסקים בינוניים לשתי קטגוריות מרכזיות. הראשונה כוללת הלוואות שלא למטרות רווח המוענקות על ידי המדינה וקרנות פילנתרופיות, ועל השנייה נמנים גופים פרטיים המספקים הלוואות למטרת רווח כגון בנקים, חברות אשראי, חברות השקעות וחברות ביטוח. הלוואות ללא מטרות רווח ניתנות לרוב בריבית נמוכה יותר ובפריסת תשלומים נוחה, אך הן מסופקות למטרות מוגדרות כמו הלוואות לעסקים חדשים, הרחבת היקף הפעילות או סיוע לעסקים במצוקה. מאידך, הלוואות פרטיות ניתנות לכל מטרה, ובשני המקרים יש לעמוד בדרישות וקריטריונים מוגדרים.

תהליך קבלת הלוואות לעסקים בינוניים
חשוב לדעת כי תהליך קבלת הלוואה הינו מורכב ומסועף, וכולל התעסקות בירוקרטית מרובה ותכנון מראש. צליחתו כרוכה ראשית בהיכרות עם סוגי ההלוואות הקיימות בשוק, ובחירת ההלוואה המתאימה ביותר ליכולות ולצרכי העסק. לאחר בחירת ההלוואה הרצויה יש להגיש בקשה העונה על הדרישות לקבלתה, וביניהן המטרה העסקית של ההלוואה, הצגת יכולות פיננסיות של העסק ותוכניותיו הכלכליות לעתיד, וכן הצגת אישורים עבור הלוואות וחובות אחרים של העסק. כמו כן, במרבית המקרים יידרש בעל העסק להוכיח כי אין עיקולים או הגבלת בחשבונו, שאינו עומד בפני תביעות משפטיות והוצאה לפעול, ושכל חובותיו מוסדרים מול רשויות המס השונות.

הלוואות לעסקים בינוניים בעזרת מומחים
במקרים רבים הלוואות הינן צורך קיומי עבור עסקים בינוניים, וניתן להשיגן באמצעות גופים וגורמים שונים. יחד עם זאת, נטילת ההלוואה הינה הליך מורכב הדורש תכנון ובדיקה קפדניים, החל בבחירת סוג ההלוואה המתאים לעסק וכלה בבניית תוכנית עסקית שתוצג בפני הגורם המלווה. בשל סיבות אלו נדרש העסק לייעוץ וליווי מקצועי מטעמם של מומחים בתחום. באמתחתה של חברת שילובים מצויים היכולות המקצועיות והידע הנדרש לגיוס מקורות מימון לעסקים ולקבלת אשראי בנקאי, כולל בניית תקציבים ובקרה, תכנון ובניית תוכניות עסקיות, והערכת שוויין הכלכלי של חברות. למשרדנו ניסיון רב ועשיר המאפשר לנו לספק ללקוח כלים וידע מותאמים ספציפית לצרכיו ויכולותיו, אשר יעניקו לו הזדמנות אמיתית לצמיחה והתפתחות.