בשעה טובה החלטת לפתוח עסק משלך, להשתחרר מכבלי המעבידים ולצאת לדרך חדשה מתוך אמונה ביכולת שלך, במוצר שלך ובאפשרות שלך להצליח כבעל עסק.
הצעד הראשון – קבלת ההחלטה – הוא אחד השלבים הקשים ביותר שיש בדרך. זה לא אומר שהשלבים שאח"כ הם פחות קשים.
אדרבא, יש הרבה משוכות שצריך לעבור בדרך. אחת מהן היא גיוס ההון ההתחלתי שדרוש כדי לבסס את העסק בתחילתו. לא די ברעיון, מוצר טוב או נחישות כדי להצליח, לעתים יש משוכות יותר טכניות במהותן, אשר דורשות משאבים כספיים שלא תמיד זמינים למי שמחליט לפתוח עסק.

בניית עסק חדש מצריכה השקעה ראשונית של הבעלים בעסק, ולעתים מדובר בהיקפים גדולים מאוד. מצד אחד, כולנו נרתעים ובצדק, מנטילת הלוואות ככל הניתן, אולם כאשר מדובר בהקמת עסק, יש אפשרות נטילת הלוואות לעסקים חדשים אשר מביאות בחשבון את צרכי העסק החדש.
כך למשל, לעתים, כדאי לעסקים ליטול הלוואה לצורך השקעה מסוימת. הדבר מאפשר ליצור וודאות בניהול העסק ולדעת בדיוק כמה תעלה לנו השקעה מסוימת.

האינטרס המשותף

כאשר אתם שוקלים ממי ליטול הלוואה לצורך העסק שלכם, כדאי לתת עדיפות לעסקים וקרנות שונות אשר בין מטרותיהם להצמיח עסקים שונים ולסייע להם לצמוח. ישנן לא מעט קרנות המעניקות הלוואות לעסקים חדשים או קטנים מתוך מטרה לסייע לעסקים להתבסס. מובן כי כל מי שמלווה כסף יש לו עניין שהלווה יוכל לעמוד בתשלומים, אולם כאשר מדובר על קרן הלוואות לעסקים קטנים הרי שבדרך כלל העסק יזכה לליווי ותמיכה מעמיקים יותר.

כך למשל, ישנן קרנות המציעות הלוואות לעסקים שמתנות את מתן ההלוואה בגיבוש תכנית עסקית יחד עם מומחי החברה, כך שלמעשה העסק שלכם מקבל באמצעות הקרן גם ייעוץ מאת מומחי העסקים של החברה. באמצעות הלוואות לעסקים ניתן להבטיח שהעסק שלכם יתחיל את דרכו ברגל ימין – עם ליווי של אנשי מקצוע רציניים.

הקפידו לבחור את ההלוואה המתאימה לעסק

כאשר אתם שוקלים נטילת הלוואה כדאי לעשות זאת בהתאם לסוג העסק וסוג ההשקעה שבגינה נדרשת ההלוואה. ישנם פרמטרים רבים בנוגע להלוואה שצריכים להתאים. כך למשל, רכישת נכס מסוים לצרכי העסק צריכה להיעשות בהתאם לאורך חיי הנכס להם מצפים, כך שלא תמצאו את עצמכם משלמים על הנכס הישן שכבר לא משמש אתכם בה בעת שאתם משלמים על נכס חדש.

תקופת החזר ההלוואה צריכה להתאים גם היא לצרכי העסק. כעיקרון, ככל שנוטלים הלוואה לטווח ארוך הריבית שנשלם (בסה"כ בתום התקופה) תהיה גבוהה יותר, אולם ייתכן כי עדיף לשלם את הריבית הגבוהה יותר מאשר ליטול סיכון שהעסק לא יעמוד בנטל ההחזרים הגבוהים יותר בעת נטילת הלוואה לטווח קצר. הקפידו לבחור בחברות המציעות לא רק את ההלוואה אלא גם את הסיוע הדרוש לצורך בחירת ההלוואה המתאימה לעסק – בפרט שעה שמדובר בעסק חדש.​