האנקדוטה המוכרת לפיה אם אתה חייב מאה אלף שקל לבנק, זאת בעיה שלך, ואילו אם אתה חייב 100 מיליון זאת בעיה של הבנק, תפסה בישראל תפנית מעט שונה. בתקופה שבה עסקים גדולים מקבלים "תספורות" בסך מאות מיליוני שקלים, דווקא בעבור העסקים הפגיעים יותר – עסקים קטנים – אין הממשלה מציעה מטריות הצלה כאלה. משמעות הדבר כי יש להקפיד על ניהול נכון של העסק, אם רצוננו שהעסק ישרוד.

ואולם, איננו עומדים לבדנו במערכה. ישנם עסקים וחברות אשר מתמחים בסיוע ומתן תמיכה לעסקים קטנים. ישנן חברות וקרנות שונות המציעות ליווי וגם הלוואות לעסקים חדשים, קטנים ובכלל, מתוך מטרה לחזק את העסקים הקטנים יותר. קרנות אלה יכולות להיות קרנות פרטיות המלוות את הכספים ובמקרים שונים ייתכן כי יהיו אלה דווקא הלוואות מדינה לעסקים קטנים שמטרתן לאפשר את הצמיחה של השוק.

לעשות סדר בבלאגן
ראשית, חשוב להבין כי לא בכל מקרה כדאי ליטול הלוואות לעסקים קטנים, אולם ישנם מצבים בהם אף על פי שלרשות העסק עומד הסכום הדרוש לו להשקעה מסוימת, ייתכן כי יהיה כדאי לעסק ליטול הלוואה במקום להשתמש בכסף ה"שוטף" שעומד לרשות העסק. חשוב להבין כי ניהול עסק איננו עניין של מה בכך ויש להביא בחשבון הרבה מאוד פרמטרים וקריטריונים שונים בעת קביעת המדיניות של העסק וכאשר באים לבחור כיצד לממן השקעה מסוימת של העסק.

כדי לעזור לנו לעשות סדר בבלאגן אפשר להיעזר בכל אותן קרנות וחברות המציעות הלוואות לעסקים קטנים, וליווי וסיוע לעסקים קטנים או חדשים. הסיוע לא חייב להתמצות במתן הלוואות לעסקים וישנן חברות רבות אשר – מתוך האינטרס המשותף בהצלחת העסק שלכם – מאפשרות לכם מסלול בו ניתן לקבל ליווי של אנשי מקצוע אשר יעזרו לכם, למשל, לגבש את התכנית העסקית של העסק שלכם ולבחור את המסלולים המתאימים ביותר של ההלוואות הדרושות להשקעות של העסק. חברות אלה יודעות להציע גם את מסלולי המימון המתאימים ביותר לפי סוג העסק.

ישנן קרנות מתאימות לכל מטרה
ישנן הרבה מאוד קרנות המאפשרות הלוואות לעסקים. כשם שיש קרן הלוואות לעסקים קטנים ישנן גם קרנות המציעות הלוואות דווקא (או בעיקר) לעסקים בהקמה. חשוב להבין כי כשם שישנם מומחי גיוס ופיתוח משאבים בעמותות אשר תפקידם לאתר מקורות תקציביים לעמותה, כיוון שהמדובר בידע רחב אשר יש צורך באדם אשר יודע כיצד לאתר קרנות מתאימות, כך גם המצב בכל הנוגע אל הלוואות לעסקים. היעזרות במומחים של חברות גדולות ושונות בשביל למצוא את הקרן המתאימה ביותר למימון ההשקעה של העסק שלכם, היא דרך המלך למציאת המימון.

ישנם דברים שאיתם אנחנו צריכים להתמודד לבד. בעניינים אחרים, כדאי להיעזר במי שמציעים לנו את העזרה הדרושה לעסק שלנו. היעזרות באנשי מקצוע היא לעתים קרש הקפיצה שהיה דרוש לעסק כדי לעבור מדשדוש לשגשוג ופריחה משמעותית.