הקמת עסק חדש או פיתוח עסק קיים, מצריך, ברוב המקרים השקעה כספית. גיוס משאבים לטובת הקמת עסק או פיתוחו, רצוי, כי תעשה ממקורות חיצונים לעסק, על מנת לא לפגוע בתזרים המזומנים השוטף. גיוס משאבים להשקעה, יכול להיעשות במספר דרכים, כאשר המקובלת ביותר היא לקיחת הלוואה.

את ההלוואה, אפשר לקחת ישירות באמצעות הבנק המטפל או באמצעות קרנות פילנתרופיות או הקרן בערבות מדינה. גם הקרן בערבות מדינה וגם הקרנות הפילנתרופיות, פועלות באמצעות העמדת ערבות לטובת היזם/העסק בבנק מסחרי.

כאשר נוטלים הלוואות לעסקים יש צורך בהעמדת בטחונות כנגד להבטחת החוב לבנק. הקרן בערבות מדינה וקרנות נוספות מקלות על היזם ובעל העסק במתן הבטחונות לבנק במקומו, ע"י העמדת ערבות.

יתרונות ההלוואות מדינה לעסקים קטנים
נהוג לכנות אותן הלוואות מדינה לעסקים קטנים, אך למעשה אין מדובר בכסף שמועבר דרך המדינה לטובת עסקים קטנים. כי אם ערבות המועמדת לטובת אשראי של עסק/יזם , כבטוחה לבנק.

עסק אשר נמצא מתאים לקבלת ערבות מאת המדינה, יקבל בדרך כלל הלוואה באמצעות בנקים שונים ו/או באמצעות קרנות שונות בכפוף לערבות המדינה לחוב.

קבלת הלוואה כזאת היא בפני עצמה תהליך אשר יש בו כדי לקדם את העסק שלכם. התהליך לקבלת ערבות המדינה מתחיל בהצגת העסק בפני הגופים המחליטים על המלצה לערוב לעסק זה או אחר. כדי להציג את העסק יש צורך לגבש, בדרך כלל, תכנית עסקית. גיבוש תכנית עסקית רצינית היא בפני עצמה דרך לחדד את יעילות העסק ולהבין – כבעלים ומנהלי העסק – מה וכיצד העסק צריך לעשות. באמצעות גיבוש התכנית העסקית יכולים הגופים הממליצים להמליץ מחד, ואילו העסקים מצד שני, מקבלים כלי משמעותי לקידום העסק.

ריבית נוחה ואינטרס משותף
הכלכלה של המדינה בנויה, בסופו של דבר, על הצלחת העסקים והאזרחים החיים בה. ככל שהאזרחים והעסקים במדינה משגשגים יותר כך עומדים לרשות המדינה יותר משאבים לפיתוח המדינה וכל צורך אחר. זהו האינטרס הבסיסי שעומד מאחורי מתן ערבויות או הלוואות לעסקים על ידי המדינה. אינטרס זה, אם כך, משותף גם לעסקים המקבלים את ההלוואה. זאת להבדיל ממצבים בהם עסקים נוטלים הלוואה מעסקים שזה עסקם, כלומר האופן בו הם מרוויחים.

נוסף על כך, הרי שהלוואות אלה בדרך כלל ניתנות בתנאים טובים במיוחד, עם ריבית נמוכה והחזרים נוחים, המאפשרים לעסק חדש ו/או קטן גם מרווח נשימה שיאפשר לו לפעול ולהתפתח בצורה טובה. זאת, להבדיל מעסקים שעוסקים במתן הלוואות, מתוך אינטרס כלכלי – אשר כל שמעניין אותן הוא השאת הרווחים ופחות הצלחת העסק שנטל את ההלוואה.