הקמתו של עסק ופיתוחו כרוכים בהתמודדות עם קשיים ואתגרים שונים, ותחום המימון מהווה פעמים רבות גורם מרכזי וקריטי להתפתחות וצמיחת עסקים. הצורך בהשגת מקורות מימון והלוואות חיצוניות קיים בעסקים מכל קנה מידה וסיבותיו רבות ומגוונות, כדוגמת פתיחת עסק, היקלעות לקשיים כלכליים, רכישת מלאי חדש, החלפת או שדרוג ציוד, שיפוץ העסק או הקמת מיזמים או סניפים חדשים. ההלוואות מעניקות אורך נשימה ותזרים מוזמנים מיידי העומד לטובת העסק וצרכיו המשתנים, אך חשוב לדעת כי השגת הלוואות לעסקים קטנים וגדולים איננה עניין של מה בכך. מדובר בתחום מורכב שיש לפנות אליו במשנה זהירות תוך השקעת תכנון וחשיבה מוקדמים, עדיף בסיועם של גורמים מקצועיים.

אפשרויות מימון לעסקים
באופן כללי ניתן להשיג מימון לעסקים בשני אפיקים עיקריים – מציאת משקיע או קבלת הלוואות. מכיוון שהאפשרות של מציאת משקיע הינה פחות רלבנטית עבור עסקים קטנים ובינוניים, מרביתם משיגים את מקורות המימון דרך הלוואות. קיימים סוגים שונים של הלוואות אותן ניתן לסווג על פי מספר קריטריונים, כדוגמת טווח ההלוואה לזמן קצר, בינוני או ארוך. הלוואות לטווח קצר נועדו למצבים בהם קיים מחסור זמני בתזרים מזומנים האמור להתכסות בטווח של כשנה, כמו במקרה של רכישת מלאי לעסק, ואלו ניתנות לעיתים קרובות על ידי הגדלת מסגרת האשראי. הלוואות לטווח הבינוני המתייחסות לתקופה של בין שנה ועד לחמש שנים נדרשות עקב סיבות מגוונות, כמו צמיחת העסק או רכישת ציוד, ומוחזרות עם ריבית ובפריסת תשלומים חודשית. הלוואות לתקופה ארוכה של מעל לחמש שנים ניתנות על פי רוב לחברות מבוססות בעלות מחזורים גדולים ויציבים, המסוגלות להתחייב להחזר לאורך שנים רבות

מקורות מימון לעסקים
מקורות מימון לעסקים מתחלקים לשני סוגים עיקריים – בנקאיים וחוץ בנקאיים. מקורות מימון בנקאיים מציעים מגוון מסלולי הלוואה לעסקים המשתנים מבחינת גובה הריבית, ההצמדה, תנאי הערבות, הביטחונות, משך תקופת ההלוואה ואופן פריסת התשלומים. הלוואות אלו מאופיינות בפריסת תשלומים נוחה ובריבית נמוכה. הסוג השני הוא מימון חוץ בנקאי המסופק על ידי גופים מסחריים ופיננסיים שונים כמו חברות אשראי או ליסינג, ומאפשר לקבל הלוואה ללא פגיעה במסגרת האשראי של הלקוח. הלוואות אלו מאופיינות בתנאי קבלה פחות מחמירים מאלו של הבנקים, אם כי במקרים רבים נגבית ריבית גבוהה יותר עבורן.

שילובים מתמחים במימון לעסקים
אמנם קיימים מקורות מימון רבים ומגוונים לעסקים, אך היכולות לבחור באפשרות הנכונה והמתאימה ביותר לעסק כרוכה בידע והכוונה מקצועיים, המצויים בידי חברת שילובים. שילובים מתמחה בגיוס מקורות מימון שונים ומשולבים לעסקים קיימים המעוניינים להתפתח, וכן לעסקים בהליכי הקמה, תוך התאמה מדויקת לצרכי העסק וליכולותיו. תהליך השגת המימון מלווה על ידי שילובים כבר מתחילת הדרך באמצעות אבחון ראשוני של יכולות העסק והערכת מקורות המימון שיוכל לגייס, ולאחר מכן בבניית תוכנית עסקית, בחירת מקור מימון, סיוע בבקשת הלוואה לעסקים ותכנון אסטרטגיות כדאיות להחזר ההלוואות.

מימון המונים

אל מקורות המימון לפעילות העסק וההשקעות הדרושות לתפעולו, הצטרף בשנה האחרונה מימון המונים. מימון ההמונים מאפשר גיוס כסף מהציבור למטרות חברתיות ועסקיות. בדרך-כלל נעשה שימוש במימון המונים לעסקים המערבים תרבות ואומנות, אך גם חדשנות עסקית. על מנת להקל ערכנו השוואה בין שלושת האתרים המובילים בתחום עבור היזמים:

ללא שם