בניגוד למה שנוהגים לחשוב, החלק הפשוט ביותר בפתיחת עסק הוא הפרוצדורה הבירוקרטית. אמנם היא דורשת מעט 'התעסקות', אבל בסופו של דבר, החלק הקשה יותר בפתיחת עסק הוא בחירת המודל העסקי הנכון ופיתוח המשאבים של העסק. העמדת עסק על הרגליים דורשת יותר מאשר אמונה ביכולת העסק להצליח ולעתים היא דורשת השקעת כספים, אשר אינם בהכרח זמינים ליזמים ו/או בעלי החברה. קרן הלוואות לעסקים קטנים תסייע לכם להעמיד את העסק שלכם על הרגליים.

ישנן דרכים רבות לגיוס כספים לצורך השקעה עסקית, אולם לא כל עסק יכול לגייס כספים באותם דרכים. כך למשל, ישנן הרבה מאוד קרנות הון אשר אינן מציעות הלוואות אלא לעסקים גדולים, אשר מצפות כי התשואה על ההשקעה הראשונית שלהם תהיה גבוהה במיוחד – דברים שיכולים להקשות מאוד על העסק החדש. מול אלה, ישנן קרנות המציעות הלוואות לעסקים בכלל או הלוואות לעסקים קטנים בפרט. קרנות אלה פועלות מתוך הבנה כי הצלחה של העסק שלכם היא ההצלחה שלהן ולכן הן מציעות לא פעם גם ייעוץ עסקי לעסקים ושירותים נוספים שתכליתם לעזור לכם לשים את העסק שלכם על המסלול להצלחה.

כיצד תדעו לבחור את ההלוואה המתאימה לעסק שלכם?
כמו תמיד, מומלץ לעשות סקר שוק, במסגרתו תוכלו לבחון את היתרונות והחסרונות של כל החברות והקרנות המציעות תמיכה, סיוע כמו גם הלוואות לעסקים קטנים ובמקרים שונים גם מסייעות להגיש מועמדות לקבלת הלוואות מדינה לעסקים קטנים וכו'. אחרי שתוכלו לראות את כל מה שיש לשוק להציע תוכלו לבחור בצורה מושכלת את הסיוע המתאים ביותר והטוב ביותר בעבור העסק שלכם.

נסו להביא בחשבון את השירותים המוצעים לכם על ידי אותן חברות ועל התנאים בהן ניתנת ההלוואה. אם נראה לפעמים כי המעורבות של קרן מסוימת בעסק או כי דרישות לביסוס תכנית עסקית והגשתה לגופים שונים יכולה להיות מעמסה מיותרת על העסק, הרי שבסופו של דבר, מדובר בעזרה משמעותית שיש בה כדי לסייע לכם לשדרג את העסק שלכם – ולא רק באמצעות קבלת ההלוואה (שתתקבל או לא).

היתרונות של קרן הלוואות לעסקים קטנים על פני הלוואות
היתרון העיקרי של קבלת הלוואה מקרן לעסקים קטנים הוא שלרוב, מדובר בקרנות שתכליתן העיקרית איננה השאת רווחים בעבור בעלי הקרן, אלא קידום ופיתוח עסקים קטנים וחדשים בישראל. משמעות הדבר, כי באמצעות קרנות אלה תוכלו לקבל הלוואות בתנאים טובים במיוחד, עם ריבית נוחה ביותר – תנאים קריטיים כאשר מדובר בעסק חדש, אשר צריך את כל העזרה שהוא רק יכול לקבל. עסקים חדשים הם פגיעים במיוחד ולמרות שהפרוצדורה לפתיחת עסק היא פשוטה, המדינה מציעה מעט מאוד עזרה לעסקים חדשים, למעט אולי – קרן ההלוואות של המדינה לעסקים קטנים, כמו קרנות אחרות המציעות הלוואות לעסקים.