ייעוץ כלכלי: הכנת תוכניות עסקיות עם 'שילובים'

תוכנית עסקית מאגדת בתוכה את כל המידע הנדרש על מנת להעריך את הכדאיות הכלכלית של מיזם חדש או עסק. התוכנית העסקית מפרטת את המודל העסקי, השוק בו פועל העסק, המתחרים, עלות ההפעלה והניהול, עלויות המימון ועוד.

ככל שהתוכנית העסקית עונה על יותר שאלות, רמת הסיכון נעשית ברורה יותר.

תוכניות עסקיות נבדלות זו מזו בעיקר במטרתן הכנתן: תכנית עסקית לגיוס מימון, תכנית עסקית לגיוס משקיע ותוכנית עסקית ליזם.

כתיבת התוכנית תעשה מנקודת המבט המתאימה על מנת לתת מענה למטרותיה.

תוכנית עסקית למימון / אשראי

בשילובים מתמחים בהכנת תוכנית עסקית התואמת את מטרות העסק , צרכיו ואת השלב העסקי בו הוא נמצא
תוכנית עסקית למימון/אשראי

בדיקת כדאיות ראשונית

בדיקת כדאיות ראשונית מאפשרת לך היזם לבחון GO/NO GO לכול מיזם בעלות נמוכה
בדיקת כדאיות ראשונית

הקצאת קרקע

בשילובים מתמחים בהכנת תוכנית עסקית להקצאת קרקע בפטור ממכרז עפ"י הנחיות משרד הכלכלה , ובכול שלבי ההגשה הנדרשים
הקצאת קרקע

הערכת שווי עסק או חברה

הערכת שווי לעסק משמשת ככלי במכירה, השקעה בעסקים ובסכסוכים עסקיים ומשפחתיים
הערכת שווי עסק או חברה

חוות דעת כלכלית

חוות דעת כלכלית משמשת ככלי בגישורים , בוררויות ובסכסוכים משפטיים , להערכת שווי של עיסקה או עסק , ולעיתים הערכת נזק כלכלי שנוצר
חוות דעת כלכלית

רוצים לצמוח איתנו? צרו קשר!

    ליצירת קשר אנא השאר פרטים

    מבנה כללי של תוכנית עסקית

    תוכנית עסקית כוללת בראש ובראשונה את חזון החברה ואת תוכנית הפעולה להשגת מטרותיה.
    במסגרת התוכנית יובא מידע המציג את המיזם ואת מצבו הנוכחי, את המוצר או השירות שהמיזם מספק ולאיזה צורך ולאלו לקוחות הוא פונה, כמו גם תיאור הטכנולוגיה והיתרון היחסי על פני המתחרים, ומתן דגש לתיאור הצוות הניהולי הפועל.

    בהמשך, כוללת תוכנית עסקית גם את האסטרטגיה של החברה, ותוכנית אופרטיבית עם לוח זמנים ואבני דרך לשנים הקרובות, כולל: תוכנית פיתוח המוצר, דרישות ומבנה כוח האדם ותפקידי מפתח.

    תוכנית פיננסית מפורטת כולל תזרים מזומנים ודוח רווח והפסד, תוכנית שיווק, תוכנית מכירות, תוכנית ההשקעה, ועוד.

    אם התוכנית מיועדת למשקיעים יתווסף פרק העוסק במתן הצעת ערך למשקיע .

    מבנה התוכנית העסקית

    תקציר המנהלים כולל תאור העסק בקצרה, תוצאות הבדיקה הכלכלית והמסקנות.תקציר המנהלים, צריך לתת מידע בצורה מתומצתת על מנת לתת בידי הקורא תמונה כללית ואפשרות להחליט האם ברצונו להתעמק.

    כולל:
    – תאור העסק, או המוצר, או השרות.- מיקום העסק.
    – מספר העובדים בעסק.
    – ייחודיות העסק.
    – קהל היעד.
    – בעלי העסק.

    –  תאור מילולי.
    –  טבלת מקורות ושימושים.
    – אופן המימון.

    –   תאור השוק.
    –   פילוח השוק.
    –   קהל היעד.
    –   מדיניות המחירים.
    –  צפי המכירות.

    –  הוצאות ישירות התלויות בייצור או בשירות.
    –   הוצאות עקיפות.
    –   הוצאות מימון – עפ"י תוכנית ההשקעות ותזרים המזומנים הצפוי.

    – צפי שנה ראשונה פר חודש.
    – צפי ארבע השנים הבאות פר שנה.

    –  צפי שנה ראשונה פר חודש.
    –  צפי ארבע השנים הבאות פר שנה (אורך תקופת החישוב נקבעת על פי הענף וגודל ההשקעה)

    N.P.V ובדיקת כדאיות הפרויקט.

    בד"כ נבצע ניתוח רגישות בשני ממדים, שינוי בהכנסות בד בבד עם שינויים בהוצאות.

    מידע מקצועי בנושא תוכניות עסקיות:

    מימון המונים

    אל מקורות המימון לפעילות העסק וההשקעות הדרושות לתפעולו, הצטרף בשנים האחרונות מימון ההמונים. מימון ההמונים מאפשר גיוס כסף מהציבור למטרות חברתיות ועסקיות בדרך

    השגת מימון לעסקים

    הקמתו של עסק ופיתוחו כרוכים בהתמודדות עם קשיים ואתגרים שונים, ותחום המימון מהווה פעמים רבות גורם מרכזי וקריטי להתפתחות וצמיחת עסקים. הצורך בהשגת

    הלוואות לעסקים קטנים

    האנקדוטה המוכרת לפיה אם אתה חייב מאה אלף שקל לבנק, זאת בעיה שלך, ואילו אם אתה חייב 100 מיליון זאת בעיה של הבנק,

    הלוואות לעסקים בינוניים

    הלוואות לעסקים בכלל ולעסקים בינוניים בפרט, מהוות לעיתים קרובות קרש ההצלה אחרון המבדיל בין פריחת העסק או שקיעתו. למעשה, עסקים רבים נקלעים במהלך